
Konkurs "P jak polski" 2018 - zaproszenie
Zapraszamy nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych z miejscowości województwa lubelskiego liczących do 20 tys. mieszkańców do udziału w konkursie P jak polski. Konkurs, stanowiący część projektu To nasz język II, polega na przygotowaniu w dowolnie wybranej formie prac dotyczących zróżnicowania polszczyzny.
Prace można zgłaszać do 30 czerwca 2018 r., rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 30 lipca 2018 r. (szczegółowe informacje w regulaminie).
Wszystkie szkoły, które przystąpią do konkursu, dostaną podziękowania; wszyscy ćwierćfinaliści i półfinaliści zostaną nagrodzeni promocją ich prac na stronie internetowej konkursu. Zwycięzcy (3 nagrody główne) dostaną nagrody rzeczowe; dodatkowo zostaną nagrodzeni dwudniowym finałem akcji w ich miejscowościach.
W czasie każdego finału odbędzie się prezentacja nagrodzonych prac oraz zostaną przeprowadzone warsztaty dla uczniów i nauczycieli oraz spotkania otwarte dla młodzieży i dorosłych danej miejscowości (lub także miejscowości okolicznych). Gośćmi tych spotkań będą znane postaci kultury, a także językoznawcy różnych specjalności. Warsztaty będą różnorodne tematycznie (np. dzieje znaczeń słów i frazeologizmów, emisja głosu dla uczniów i nauczycieli, warsztaty pisarskie, warsztaty z autoprezentacji). Ponadto jedno spotkanie warsztatowe będzie ściśle związane z tematem nagrodzonej pracy konkursowej. Poprowadzi je specjalista w danej dziedzinie. Wszystkie spotkania będą pogłębiały wiedzę i sprawność uczniów i nauczycieli w poszczególnych dziedzinach.
Szczegółowe informacje o konkursie i warunkach uczestnictwa znajdują się w regulaminie. Kontakt do organizatorów: konkurs@propl.pl, tel. 600-247-375.
Do pobrania: REGULAMIN Z KARTĄ KONKURSOWĄ, LOGO KONKURSU, LOGO PROJEKTU
-----------------------------------------------------------------------------------
Dofinansowano w ramach programu Narodowego Centrum Kultury Ojczysty – dodaj do ulubionych 2018
Patronat – Rada Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk
-----------------------------------------------------------------------------------